rocotopeppers

Alla inlägg under maj 2009

Av Mita - 22 maj 2009 08:24

stengången fram till huset igår, inte hela men ena sidan i alla fall.

Idag värker händerna som bara den men jag ska strax ut och fortsätta.

Jag kantar med en "sleten" kniv och det kostar på, min kära mor undrade igår varför jag inte åker och köper en elektrisk kantapparat.

Den frågan orkar jag inte ens svara på........................




Av Mita - 21 maj 2009 11:14

Har varit i Rälla och tänt ett ljus för alla som lämnat detta jordeliv, det är en helt underbar minneslund som ligger mitt i skogen, det är även en fantastiskt vacker familjegrav där.

Av Mita - 21 maj 2009 06:26

vad hände med min sovmorgon?????

Ska tassa upp en stund och läggga mig på mattan för då kommer jag garanterat att somna om.

Men jag är frukosthungrig och bröderiet öppnar inte förrän 08.00 idag så det bli till att vänta..............gahhhhhhhhhhhh

Av Mita - 20 maj 2009 18:10

Köttfärssåsen står på kokning på spisen, Ja självklart var skulle den annars stå?

Det ska bli Lasagne al forno till middag idag, trädgårdsarbetet är nerlagt för dagen för det vill inte sluta regna.

Den får puttra ihop med massor av chili, vitlök och små cocktail tomater, till det ska jag göra en modell starkare ostsås och gröna lasagneplattor.


Mannen sitter jämte och klinkar på en ny gitarr som han var och köpte av en älder dam i Högsby, en Bo Wretlin från 1955.

Inte en tyst stund .....och det är härligt med ett levande hus..

Av Mita - 20 maj 2009 16:44

Har varit uppe på ÖB och köpt en ny kantspade som Mannen lyckades ta sönder, peppad som jag är i trädgården så satte jag genast igång och skulle börja kanta ros och lavendellandet....

Men vad fan det går ju inte alla bra, det är som att försöka dela en älgfilébit med en smörkniv.

Och nu jäklar kommer det värsta regnet oxå.......................


Då blir det en bloggstund istället

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards