rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 6 september 2009

Utställningen i Böda

Av Mita - 6 september 2009 15:56

Först ut i ringen var Cha-Gall och 10 andra hanar i öppen klass

Domare var Kenneth Edh och hans bedömning av Cha-Gall blev

Typ, storlek och helhetsintryck: Mycket God, Kv:2

Ganska stor, maskulint huvud , aningen bred skalle, fina öron, bra nosparti, bra ögon, bra hals, ryggen något välvd över länden, brant kors, bra stomme och bröstkorg, raka vinklar fram, typiska tassar, fin slät hud, i rörelsen något kort och underställd bak, behöver mer bordsträning.


Vi lämnade ringen med ett blått band och lite förvånad över kritiken, men han skötte sig inte i ringen, gick som en dåre med nosen i backen hela tiden, ville inte ställa upp sig, så det är okej, men detta var hans sista utställning på bra länge, han tycker inte att det är kul och är ingen show hund, så det så!!!


Sedan var det den lilla och hennes första "riktiga" utställning

Typ, storlek och helhetsintryck: Utmärkt,Kv:1 Kk:4 och HP

Det var 9 unghundstikar på plats

Fin storlek, bra proportioner, feminint huvud, mycket fina öron, mörka ögon, bra hals och rygglinje, något fallande kors, kropp med bra volym och passande benstomme, goda vinklar, mycket ursprunglig behåring vilket är typiskt, slät och smidig hud, rör sig bra fram och utmärkt från sidan.


Jag blev så glad och stolt över den lilla räkan så att det nästan kom en tår, min lilla prinsessa skötte sig galant i ringen och jag som hade tvivlat så.....


 
 
Yvonne K

Yvonne K

6 september 2009 20:04

Grattis till HP, så kul!!!

Ha de bra
Kram :D

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

6 september 2009 20:38

Nej, alla kan ju inte trivas i ringen. Kul att det gick bra för prinsessan!

http://trollpackan

 
susanne

susanne

7 september 2009 07:42

grattis.. klart alla gillar inte att visa upp sig ! han e ju karl...
prinsessan då hon trivdes i rampljuset :)

http://supermamman.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

7 september 2009 08:30

Det är väl bara att lyfta på hatten och säga Grattis.
Resultatet var väl bra, eller... ?

 
Stort och smått

Stort och smått

7 september 2009 08:51

Vad kul att det gick så bra! Så klart man måste fälla en tår!!!

http://stortosmatt.blogspot.com

 
Ingen bild

catrin

7 september 2009 12:00

vi är inte så insatta i sånt här men om du är nöjd s¨å blir vi jätteglada för er skull! våra grisar är inte alls tax rasrena så vi skulle få bottenpriserna. De har för mjukt hår ( de gråter inte matte över direkt utan bara pussar på!)o vi har vita fläckar på bröstet som är för stora för att va en snygg tax (säger vem?!)men matte tycker de är de finaste keligaste goaste pussvänligaste taxarna i världen!
massa kramar

 
Nettis

Nettis

7 september 2009 15:10

Ja tårar är väl härligt när det går bra på en utställning :) ! Och Hp minsann :) ! Jag tycker att du är underbar som lyssnar till att Cha-Gall inte gillar utställningar. Heder åt dig, verkligen!
Mina hundar gillade inte heller att visa upp sig. Så det blev en gång var och aldrig mer :) !
Nu kan jag inte mycket om just kinesiska nakenhundar... Men jag blev oxå väldigt förvånad över domarens kritik...? Men huvudsaken är ju att DU (och vi andra) tycker att båda vovvarna är bedårande :) !
Stora kramar till dig och kineserna :)

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

7 september 2009 18:48

Tack för alla fina kommentarer.....

 
Ingen bild

ylle

8 september 2009 07:21

GRATTIS!!! Vilken fin kritik! Så roligt att lilla prinsessan fick HP!!

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

8 september 2009 11:45

Ett JÄTTE STORT GRATTIS;)
Vad roligt att det gick bra för er. och som jag sagt innan det hade verkligen varit jätte roligt att få träffa dig, men jag hoppas vi kommer att synas någon gång.
Kjamisar

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards