rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Slå ner foten

Av Mita - 16 september 2009 06:27

Klockan är 06.27 och här sitter jag vid datorn, fick en intressant muntlig kommentar igår, som jag tänkt på nu på morgonkvisten. Det var en person som undrade hur vi "bloggare" (vuxna människor)  kunde sitta vid datorn tidiga mornar och sena kvällar och samtidig påpeka för våra barn att inte sitta vid tv eller datorn för länge. Jag retar mig lite på det faktiskt, om jag väljet att "blogga" 20 minuter på morgonen och sedan upp till en timma på kvällen så är det väl min ensak, och om jag sedan påpekar till Oskar att han inte ska sitta vid datorn på kvällen tycker jag inte hör hit.Vi är vuxna och våra barn är just det Barn, klart som den att det måste finnas olika regler för kidsen.

Jag är vuxen och självständig och bloggar när jag vill och faktist helst utan "storebror ser dig" kommentarer från omvärlden.

Och för den delen vet ni vad jag mer gjort?? Jag klev upp klockan 05.00 för lipsillen satte igång, var ute en stund i trädgården och sedan la jag mig på soffan och lyssnade på ljudbok.....jag en vuxen människa, ljudbok på sofflocket när det finns ogräs att rensa............


 
 
Ingen bild

Synnöve

16 september 2009 09:07

Håller med dig fullständigt.Ha en bra dag nu vännen.Kram

 
Linda

Linda

16 september 2009 10:18

Ja vad ska man säga..man blir helt paff...
Vissa verkar engagera sig väldigt mycket vad andra gör & inte gör.. Dom borde kanske engagera sig i sitt eget liv istället..
Ha en fin dag...

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

16 september 2009 14:00

Håller helt och hållet med! Bra skrivet!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

16 september 2009 18:59

Har personen inget eget liv, eftersom den retar sig på vad du gör??? Och det är precis som du säger, att barn är just barn... Vi är vuxna och bestämmer väl för fan själva vad vi vill göra!!!
Min kära mamma stod idag och suckade bredvid mig, när jag visade min nya blogg och vad jag gör på Farmville på facebook... Hennes kommentar var bara "Hur orkar ni"...

Fortsätt blogga och skit i vad andra tycker! För mig är det en jätte trevlig sysselsättning, och jag älskar att få nya "vänner" genom bloggen :) !
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
ylle

ylle

17 september 2009 06:32

Just det , sätt ner foten och ut med knytnäven! En del människor är det bättre att helt ignorera, inte värda att lägga ner energi att reta sig på dem ens.....

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards