rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Nu gnäller du igen skriver Ylle, +-0

Av Mita - 17 februari 2010 07:29

Ja jäklar vad jag gnällde när jag skrivit ett långt inlägg och sedan gick det inte att posta, tänkte även infoga en bild av mig glad som en lärka hoppandes naken i snön, eller inte, nej det skulle jag naturligtvis aldrig göra!


Och hon har rätt,jag kan vara en riktig gnällfitta och  jag skriver av mig istället för att hålla det inom mig eller ge det till någon person som inte har med det att göra. Familjen får dock ta några smällar ibland f-låt, f-låt....

I duschen efter en stund i blodcellen där mantrat var, det blir snart vår, det blir snart vår, så gick mina funderingar ändå åt det negativa, åt usla bilförare, gnälliga kunder, otacksamma "vänner", utebliven snöskottning, ohederliga uppfödare, pmsbesvär, kiss och bajstorkning, uteblivet ledarskap, sura kollegor m.m

Men det är ju en stor del av mitt dagliga liv så det är klart att jag även får ner det i bloggen. Jag tycker ändå att jag bjuder på min positiva sida och vackra bilder ibland.

Livet är för kort för att inte reagera och agera!!!     


Så små frön där du går fram,

det kommer att löna sig.      

 
 
Kicki

Kicki

17 februari 2010 08:31

...ibland måste man ju få va den där griniga personen som e bitsk å "flohabba"....VEM klarar av å orka gå med ett leende på läpparna å alltid vara glad...näe Mita, va en riktig "surfitta" å må bra sen!!!!! =P

http://www.gammtackan.blogg.se

 
wiper

wiper

17 februari 2010 10:46

Jag håller med dig man måste få kunna skriva av sig i sin blogg. Jag själv skulle vilja skriva mer för ibland blir man så förb.........ad på saker och det är ett friskhetstecken att reagera och inte bara vara passiv. Sen mår man inte alltid bra och jobbar man så får man stå ut med mer än man borde ofta. Jag hade ett manligt yrke mina sista arbetsår och då fick jag skinn på näsan och lärde mig säga ifrån och det var härligt. Fortsätt att vara den du är. Tråkigt om alla skulle vara raka streck. Vilken häftig blomma ;)

Ha en toppendag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

17 februari 2010 12:20

Kicki, ingen klarar av det!

Wiper, fram för hetare känslor =)

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

17 februari 2010 13:59

Man måste få vara gnällig ibland och vad skönt att man kan skriva av sig lite:)
för man är ju mänsklig man har bra och dåliga dagar, gnäll dagar, roliga dagar det är ju tur att de finns hihi

Ha en skön dag och ta det lugnt på vägarna, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Gitte

Gitte

17 februari 2010 15:40

Underbar bild. Här på kontoret fick vi plötsligt rena våryran. Vi har lyxen att få härliga blomsteruppsättningar varje vecka. Denna gång kom ett gigantiskt blommogram. Två stora grenar med knoppande djuprosa Magnolior.

http://www.nissebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

17 februari 2010 17:13

R&H, jag ska ta det kalaslugnt=)

Gitte, vilken underbar lyx med färska blommor denna årstiden!

 
Ingen bild

kattis

17 februari 2010 21:51

jag tycker att man har all rätt som heslt att få vara en jävla bitterfitta ibland och jag känner ingen som är så positiv, stöttande och underbar som du min vän

/bitterfittan den stora

 
ylle

ylle

18 februari 2010 06:44

Men Mita, det skrev jag ju med en humoristisk glimt i ögat, jag är ju själv likadan, kan bli fly förbannad över orättvisor och små förtret... så fortsätt Du att ösa ur Dig! kram

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

18 februari 2010 10:20

Kattis, applåder till dig!! och du har ju all rätt just nu..

Ylle, det vet jag väl att du gjorde=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards