rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Vad är passion? +2

Av Mita - 19 februari 2010 06:07

Ja inte är min passion all snö som har fallit ner från himlen inatt, men det är i alla fall plussgrader och det som jag har passion för börjar nog snart att gro i jorden.

Janis passion i morse var att äta sitt eget bajs!!!!!!!!!! Varför då, så äckligt att jag nästan kräktes rätt ut, har hört att det kan vara saknaden av något näringsämnen men det som går in kommer väl inte ut som en vitaminbomb eller?

Matlagnig är ännu en av de passioner som ger mig skaparglädej och ger mig en del i min personliga utveckling, att få möjligheten att pröva något nytt och leka med olika smaker, att våga, jag lagar dock aldrig mat när jag är arg eller irriterad för jag är helt övertygad att mat ska lagas med kärlek och värme.

Ikväll blir det något med tortellini, spenat, creme fraiche, chili, rökt lax och parmesan.

Och kära vänner, det är ju fredag, fredag, fredag, shake it baby, shake it baby.  

 
 
Kicki

Kicki

19 februari 2010 08:08

...ja de här med bajsätande hundar e bara sååå äckligt, Annie gillar dessutom människoskit som hon hittar å dessutom rullar hon sig i eländet...fick stoppa in henne i bilen heeelt nerkletad på ena sidan...å de va inte rosdoft i bilen...hua....hoppas er helg blir bra å nu läser jag ditt inlägg på tom mage...tur inte den kan läsa för det vattnar sig i munnen på mig NU!!!!*L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Micke

Micke

19 februari 2010 08:19

Kanske kan bli en ny "utmaning" att skicka runt ? "Vad är din passion" :)
Lovar att skotta försiktigt, Önskar dig en underbar helg med stillhet utan poliskontroller och dumheter ^^

Kram

http://tomten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

kattis

19 februari 2010 09:01

mat ska lagas av och med kärlek säger ju alexander nilsson och han har ju kommit väldans långt ;)))

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

19 februari 2010 10:18

Jo, visst kan passion handla om vitt skilda saker. Det passar väl alldeles utmärkt bra då att tala om (och som jag i och för sig har skrivit om i min blogg) att min passionsblomma har några knoppar som jag hoppas kommer att slå ut snart./Jo, visst håller jag med om att mat ska lagas med kärlek och värme. Och MUSIK ska byggats utav glädje! Jag komponerar ju ibland också och hoppas kunna komma igång med detta snart igen. Annars är ju en passion att fota också.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Teija

Teija

19 februari 2010 10:54

Underbar bild på din vovve, men hur snygg får man vara?! ;)
Fin bild även i detta inlägg förstås...

Tortellini låter gott. Det är rätt det där att man skall var på gott humör när man lagar mat. Annars blir det inte bra.

Hm. Går det inte att avbeställa snön nu så vi kan slippa en helg i snöflingans tecken?

Önskar dig också en go helg och skickar en kram!

http://varannandag.bloggplatsen.se

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

19 februari 2010 12:37

Har också en hund som äter bajs inget trevligt alls:(

Hoppas du har bunkrat upp lite nu när det kommer att bli mer snö. och att ni inte bli insnöade.
Ha en skön fredag och sköt om dig, kjamen

http://bearclaw.bloggplatsen.se

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

19 februari 2010 13:43

Vad häftigt. Blir allt lite avundsjuk - vilken underbar bild det skulle kunna bli och det gäller att få ordning på allt så att det bara blir det också. Kan tänka mig att jag skulle bli så ivrig att det blir "pannkaka". Men att få en havsörn på eget foto skulle minsann inte kännas helt fel.

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

19 februari 2010 14:19

Vi har också fått en massa snö och nu är till och med jag lite less :( Kul att du har sån passion för matlagning. Håller med dig om att man skall laga mat när man är på bra humör och med kärlek. Jag själv vill alltid ha god och vällagad mat. Maten ni skall äta i kväll får det att vattnas i munnen. Jättefin bild.

Ha en toppenfredag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
trollpackan

trollpackan

19 februari 2010 15:07

Lät kalasgott!
Här blir det tacos, också gott fast på ett annat sätt!

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

19 februari 2010 18:06

Ja matlagning är inte min passion, tyvärr. Jag önskar såå att jag kunde tycka det, för det måste ju göras. Snarare är min passion att äta den ;)

Ha en bra helg.
Kram!

http://yvonnek.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards