rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Reflektioner från spikmattan +3,8

Av Mita - 25 mars 2010 05:58

Har tillbringat trettion minuter nu på morgonkvisten på den fortfarande väldigt sköna spikmattan och har reflekterat gårdagens 10 minuterssamtal på Oskars skola. I år får Oskar själv välja ut vilket eller vilka ämnen han vill tala om och valet gick till svenska och engelska. Samtalet flöt bra fram till att en av lärarna frågade Oskar varför han ofta ser och är så trött, Oskar går då til motattack och försvarar sig med att han en gång på denna termin har sagt att han är trött.

Läraren fortsätter då med att predika hur viktigt det är med mat och sömn!

Jag hör vad hon säger men tappar totalt fattningen och får en komplett tunghäfta, vad fan menar hon egentligen?

En kille på snart femton år som måste vara till sängs halv tio vardagskvällar och får väl lagad mat varje dag vill inte riktigt höra detta och inte hans mamma eller pappa heller.

Jag vet egentligen inte vad hon syftade på eller vart hon ville komma, men hon har i alla fall ett fint mail att läsa från mig nu på morgonen!



 
 
Ammis

Ammis

25 mars 2010 07:10

Ja där ser man. Vet inte dagens lärare att ungdomar SER allmänt trötta ut nästan alltid, och dom ÄR trötta väldigt ofta. Men det är en stor process som dom går igenom med pubertet o.d, hormoner som flyger hit och dit. Det sägs att ungdomar behöver sova nästan 12 timmar per dygn..... Jag tror vi vuxna glömmer av det ibland, vi ska låta dom sova länge och jag är den som tycker att skolan ska börja typ kl. 9, ungar behöver sin sömn för att orka. Sen tror jag absolut att du gör vad du kan gällande mat o.d du verkar vara en riktig praktmamma och det ska du ha en stor eloge för :0). KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

25 mars 2010 07:33

Tack snälla Ammis, det värmde!
Och jag håller med, tonåringar är ju trötta, och då tycker jag att Oskar ändå är den som inte går omkring och grar fötterna släpandes efter sig.

 
Ingen bild

anna

25 mars 2010 12:43

Oskars lärare borde läsa din blogg....hon skulle snabbt inse att näringsintaget i familjen Mita inte är orsaken :)

 
Ingen bild

Mita

25 mars 2010 12:49

Anna, jag håller med!

 
Ingen bild

Mita

25 mars 2010 12:51

Har talat med läraren och hon hade bara sagt det av all välmening och jag ställde då frågan angående god mat och sömn, om det var skolan som serverade dålig mat!
Med ett nervöst skratt sa hon då att Oskar får garanterat god mat hemma.

 
wiper

wiper

25 mars 2010 17:47

Jag borde också skaffa en spikmatta för att testa om det funkar på min onda kropp. Vad bra att dom har såna samtal i skolan numera. När jag var barn så brydde dom sig inte på samma sätt. Bra att du mejlade läraren, du har skinn på näsan och det behövs.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena sundén

25 mars 2010 19:50

Var glad att du får honom i säng vid den tiden .Här börjar tjatet vid 10 och 23.30 ligger hon. Men min unge börjar ju skolan 4 av fem dagar kl 10 och det är nog orsaken till att hon inte kommer i säng .Tiden är förskjuten.Hon blev ju av med skolan i november.Den brann upp så det är hattigt värre med sovtider och skoltider..MEN trötthet ingår i tonåren. Minns mig som sovande från 16 - 17 år

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards