rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 8 april 2010

Laddad med full av energi +4,2

Av Mita - 8 april 2010 06:40

Det hjälpte igår hos naprapaten, inte helt men det har släppt rejält mycket, på kvällen fick jag massage av mannen och sedan en timma på spikmattan.

I morse studsade jag ur sängen vid kvart över fem, så full med energi så att jag började att rensa nere i källaren så nu är bilen full med skit som ska till återvinningen.

Jag har även gått en mysig morgonrunda i trädgården och til min glädje fått se att ett ringduvepar har byggt ett bo i en av våra björkar och att honan nu ligger där och ruvar, det var Mannen som upplyste mig om det igårkväll, märkligt att jag inte sett det innan. Det känns lite lyxigt att ha ett alldeles eget bo hos oss.

Imorgon är det fredag, trallallala   

 
 
massemysing

massemysing

8 april 2010 07:00

"Carpe diem quam minimum credula postero" sa visst Horatius.

http://massemysing.bloggplatsen.se

 
Trollpackan

Trollpackan

8 april 2010 09:18

Oj! Kvart över fem! Då sov jag på söta örat*skratt* Studsade inte upp förrän 06.30, och det bara för att det är jobbdag idag, annars så hade det nog blivit en timme till;)

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
Nettis

Nettis

8 april 2010 09:42

Vad skönt att det blev så mycket bättre i ryggen :) !!!
Åh det är så roligt att ha fåglarna så nära inpå sig. Jag tror inte att någon bor i mina holkar i år. För det har brötats för mycket där nu. Men till nästa år kanske!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

8 april 2010 11:42

haloj i vårens härlighet.. snödrivorna smälter och det största vår tecknet för mig svanarna kom i dag!! dom skrålade ovanför mitt huvud flög en lov ovan huset :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
skånepågen

skånepågen

8 april 2010 16:24

Hallå.

Skåne och Österlen har väldigt mycket att bjuda sina besökare.
Svårt att råda vad man ska titta på. Det beror ju lite på vad man är intresserad av. Här finns slott i mängder, härliga bad även hundbad om vovvarna är med.

Pensionat känner jag dess värre inte till några men det tror jag du kan hitta via Internet.
Vad jag däremot känner till så finns det ett jättefint Vandrarhem i Skåne Tranås (STF).
Sandskogens camping (Ystad) hyr ut jättefina stugor liksom Tobisviks camping (Simrishamn).
Dyrare ställe är Brösarps Gästgiveri. Toppenfint.

Hundbad vid Simrishamn ligger norr om stan och heter Vårhallen. Härlig sandstrand. Hundbad finns också söder om Ystad, Trelleborgsvägen.

Hela Österlen är sevärt i sig, tycker jag, men Stenshuvud nationalpark bör man nog se samt Kivik och andra små fiskesamhällen utefter hela kustremsan.

Slott i mängder finns. På Öst sidan kan väl nämnas Åkessons vinslott som egentligen heter Kronovall. Glimminge hus bör man se, tycker jag. Det finns ett tjugotal slott bara i sydöstra Skåne.

Fråga mig mer så får vi se om jag kan svara.

http://aake.bloggagratis.se

 
Ammis

Ammis

8 april 2010 18:07

Jisses, det var till att bli hurtig i ett nafs. Jag sjunger med..tra la la la imorgon är det fredag :0). Ha det gott. KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

8 april 2010 20:20

Massemysing, jag håller med!

TP, sov vidare du=)

Nettis, du har ju hackspettar, avis!!

Skånepågen, tack för att du tog dig tid med alla fina tips, det underlättar vår minisemester och självklart ska vovvarna med!

Susanne, visst är det härligt när svanarna kommer

Ammis, lite för morgonhurtig, sitter och säckar ihop i soffan vid halv tio istället

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards