rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 15 april 2010

Amore Perros!

Av Mita - 15 april 2010 05:52

Igår fick jag en skräckupplevelse som berörde mig starkt, jag var ute med vovvarna efter jobbet och gick på ett av mina ställen i skogen.

Efter skogen ner mot vattnet så är det en gigantisk åker som jag brukar släppa hundarna på för där har jag ju full koll både på harar, rådjur och rovfåglar.

Efter ca en timma så vände vi tillbaka mot bilen, innan skogspartiet kopplar jag Janis och då frågar momma om hon ska koppla kineserna, det är lungt svarar jag.

Och vips som en blixt från en klar himmel är båda två spårlöst borta, jag är lugn och sätter igång att ropa och busvissla, efter ca 30 minuter dyker då Cha-Gall upp.

Om vi säger såhär så den totala motsatsen till lugn sköljer över mig, jag börjar att få lite lätt panik då lilla Bechamel aldrig har försvunnit såhär länge innan.

Stora trumman slås igång och Mannen får stänga butiken, vi söker i skogen, uppe vid vägen, nere vid vattnet, i diken, uppe bland träden och nu är jag helt övertygad om att hon är död men jag måste bara hitta henne.

Trettio minuter senare ringer då telefonen och mamma berättar att hon hittat en liten förvirrad söt naken kinesflicka.

Den skräcken och ångesten som jag fick uppleva vill jag inte vara med om igen, fasansfullt, visst det är bara en hund och bla bla bla men detta var MIN upplevelse och den lilla sitter fastnaglad i mitt hjärta.

Hur hon mår och har upplevt har jag ingen aning om men det är inte samma tjej som innan promenaden.

Nästa fina upplevelse av mina älskade hundar fick jag klockan fyra imorse då jag vaknade av att det luktade hundskit, den unga vita hade lyckats att presetera två bautahögar och lite kiss däremellan på golvet i hallen, så det var bara att sätta igång att plocka upp och skura golv.

Amore Perros!

 
 
Anja o flock

Anja o flock

15 april 2010 07:27

Åh vad läskigt, skönt att allt gick väl med lillan!!
...och bajshögar, tja det känner vi till Kanske dock i mindre format;)

http://www.anjasflock.bloggagratis.se

 
Trollpackan

Trollpackan

15 april 2010 10:16

Ja, de älskade små liven! HAHA! Vad de kan ställa till det.
Hmm...undrar vad hon var med om?
Vi har haft en jakthund för länge sedan som försvann...inte kul..jobbigt när man aldrig fick veta vad som hände.

http://www.trollpackan.bloggplatsen.se

 
GladaKatarina

GladaKatarina

15 april 2010 15:29

Ugh, GUD vilken ångest det måste ha varit!!! Tack och lov att hon var välbehållen!!!

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Ammis

Ammis

15 april 2010 17:13

Ja, man kan ju undra varför hon sprang iväg om hon nu inte brukar det???? Men för det mesta så hittar dom ju alltid tillbaka men jag förstår att du blev lite lätt hysterisk. Tur att det slutade väl. Lycka till framöver med dina vovvsingar, både med rastning och bajsning :D KrAMelikram

http://ammis.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

15 april 2010 17:18

...men usch va obehagligt...Annie som aldrig dragit drog här för ett par dar sedan...fick panik å bara skrev visslade å ropade på henne men ingen hund kom,..paniken som jag kände var förjävlig å många tankar hann passera innan hon kom efter 15 min men då var jag både arg, rädd, ledsen å frustrerad på samma gång...aldrig mer vill jag få den känslan igen...å en hund e inte BARA...de e ens allra bästa vän i mina ögon...kramiz å hoppas du fått varva ner...

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Yvonne K

Yvonne K

15 april 2010 17:57

jag förstår din oro, för mig är det absolut inte "bara" en hund. Skönt att det gick bra

Ha en bra helg
Kram

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
skånepågen

skånepågen

15 april 2010 18:14

Fy så obehagligt. Hoppas torsken var bättre :-).

http://aake.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

15 april 2010 18:23

JAG menar inte att en hund bara är en hund men det finns de som tycker att det "BARA" är en hund.
Mina hundar är kära familjemedlemmar och med allt vad det innebär, en förlust vore oerhört tragiskt.

 
ylle

ylle

15 april 2010 19:13

Å jag förstår PRECIS vilka våndor Du gick igenom.. och syner man ser för sitt inre... medan klockan tickar... Hade samma känslor för några år sedan när jag var ute med lille Sammie, såg ett par som plockade svamp i närheten och hade en liten kille med sig, kommer inte ihåg vad jag skrotade med men plötsligt var hunden borta. Och även svampplockarnas bil! Och Sammie är stormförtjust i barn, så jag inbillade mig genast att han sprungit dit till dem och att de tyckt att han var så söt så att de tagit honom med sig... jag letade och ropade, ingen hund... till slut, när jag nästan hysteriskt höll på att ringa polisen för att anmäla honom stulen, så gick jag som sista desperat åtgärd till grannen och öppnade alla logdörrar, och då var han där, instängd i deras stall! Den busen hade väl smitit in och så hade dörren blåst igen... gissa om jag vart lättad. Men hemska minuter, ja över en timme, var det!

http://ponnyflickornasblogg.bloggplatsen.se

 
Yvonne K

Yvonne K

15 april 2010 20:00

Jag vet att DU inte menar bara en hund Mita, men jag har också fått höra den kommentaren , många gånger. ;)

Kram Kram

http://yvonnek.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

15 april 2010 20:46

...förstod att de inte va du som menade det men har oxxå hört de!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Mita

16 april 2010 07:37

Ylle, hemska tanke att någon skulle stjäla en hund!

Yvonne och Kicki, den kommentaren om att det bara är en hund är så överflödig, men tyvärr så är det oftast ej hundägare som uttrycker sig så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards