rocotopeppers

Alla inlägg under augusti 2010

Av Mita - 7 augusti 2010 00:22

Det var ett jäkla drag på Pipes när grabbarna rockade loss=)

Försöker att lägga in ett filmklipp men just för tillfället verkar inte hjärnan fungera som den ska och då har jag endast intagit ett glas vin och en öl på fem timmar.

Stranne och Stöckel kör Berget! 

Av Mita - 6 augusti 2010 17:47

Stadsfestern drog ju igång igår med Rix FM, det var helt galet mycket folk och jag kände inte igen ens en tiondel av artisterna, kansk ett tecken på att åldern börjar att stiga, eller så var det bara bröt.

Ikväll blir det i alla fall Sven-Ingvars på Stora scenen som jag ska lyssna på och Ozzy ska lyssna på Slagsmålsklubben eller SMK som det nu heter i folkmun.

Sedan blir det ett besök på Pipes och Scotland för att lyssna på Mannen och Kim Stranne.

Det har varit ett helt underbart vackert väder idag, solen har gassat och jag har tillbringat tiden med att rensa ogräs och lyssnat på  Den hand som skälver av Kjell Eriksson, uppläsaren är favoriten Katarina Ewerlöf.


Skaffa er nu en riktigt fin kväll!!

Av Mita - 6 augusti 2010 14:12

Idag fick mamma äntligen den efterlängtade duschen, att det ska behöva ta 6 dagar emellan är ju helt otroligt.

De har inte ens tvättat av henne på alla dagar, det är ju helt makalöst att man måste ha anhöriga som kommer upp och håller ordning på hygienen.

Tänker på alla som kanske inte har två rivjärn till döttrar.

Jag bad även att hon skulle få ha en liten petflaska med mineralvatten, som jag naturligt vis hade köpt åt henne istället för ett vingligt glas som hon tappar, och tror ni det funkade...NEJ!

Finns det ingenting som heter överlämning inom vården.

Men något positvit är att mamma har den vackraste utsikten över Kalmarsund och Öland från sitt rum, hoppas bara att hon piggnar på sig så att hon kan sitta och titta ut på det vackra som säkert kan tillföra henne kraften att bli frisk.

Vi har i alla fall äntligen fått ett samtal med läkaren och fått lite status på mamma, prognosen ser god ut men hon är hjärntrött och hur länge det sitter i vet vi inte.


Av Mita - 6 augusti 2010 10:25

Kunde inte motstå att fota tjejjerna när de håller på att terrorisera Mårten.

Teamwork!!!!

  

Av Mita - 5 augusti 2010 08:03

Kalmar Sjukvård, ja vad ska jag säga, eller rättare sagt vårdavdelning 15 som nu mamma ligger på.

Otrevliga, arrgoganta men framför allt NOLL koll, jag har nu talat med tre sköterskor och ingen har läst mammas journal.

Igår så var det stön och stånk när hon behövde besöka toaletten, vid middagstid kommer en sköterska in lite käckt och ropar upp och hoppa, middagen är serverad, när jag påpekar att mamma inte kan gå, eller knappt sitta upp får jag en snäsig fråga om hon överhuvudtaget kan äta.

Jag bad då sköterskan tala med mamma själv och inte över hennes huvud, det var inte populärt. Då jag talade med den ansvariga sköterskan så erkänner hon att hon inte läst journalen för det var ju så mycket!!!!!!!!!!

När jag nu ringer på morgonen för att höra hur natten varit så är det ingen som vet, denna sköterska t.o.m nämner mamma vid fel namn och det tar 17 minuter innan hon får tag på någon som kan svara. Igår träffade jag en lady som jobbat på avdelningen mitt emot och hon bekräftade situationen på denna arbetsplats.

Den ansvariga på avdelningen har semester fram till den 16 augusti och har ingen ersättare under tiden, bara det gör en förbluffad.

Det är ju inte en avdelning som säljer leksaker precis utan en avdelning med stroke patienter.....

Jag är inte ett dugg trygg med detta, jag kommer att vara som en böld i röven på dem, jag lovar!

Av Mita - 4 augusti 2010 11:06

Att ta itu med gräsmattan!

  

Av Mita - 4 augusti 2010 10:14

Vad hände med frågan, hur ska du göra eller vad har du för planer?

Men vissa tycker ju att det är bäst att alltid sätta sig själv först, men ack så fel de har!!!!

Av Mita - 3 augusti 2010 22:29

Vi tror allvarligt att Janis är tolkär i Ozzy, och vise versa!!

    

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards