rocotopeppers

Alla inlägg den 21 oktober 2011

Av Mita - 21 oktober 2011 18:38

Marinerade kycklingvingar, kokta färska majskolvar, ostratinerad nachos,

 dippsås och Galiamelon, plockeliplock!

 


Av Mita - 21 oktober 2011 17:56

Efter jobbet begav jag mig ner mot byn och med Teliabutiken i sikte, jag var nämligen tvungen att köpa en ny sladd till min mobil då den förra gått av, det är en sladd som går mellan mobilen och hörlurarna för en helg utan Storytel går inte. Kom in i butiken, tryckte fram en liten lapp med nummer 83, på displayen var det nr 81 på den privata sidan och jag tänkte bra detta går snabbt.

Eftersom jag bara skulle köpa sladden så gav jag sjutton i att lägga i parkeringspengar.

Det var fyra stycken som expierade i butiken varav tre av den på företagssidan, jag fick vänta i 40 minuter, fattar ni, 40 minuter och då hade den som tagit nr 82 gått.

Hur vore det med en snabbkassa, eller någon som var på golvet så att man kunde fråga? Tror nu det fanns någon sladd, nix, jag blev hänvisad till Clas Olsson.

När jag väl kommer ut så står samma parkeringsvakt som avskrev en bot förra fredagen vid min bil med blocket i högsta hugg och gav mig faktiskt ett leende och frågade om jag fastnat i provhytten denna gången med!

Jag blev utan sladd men även utan p-bot!!!

Av Mita - 21 oktober 2011 07:30

Då var det dax då, att använda den isskrapan för att får bort all obehaglig is på bilens rutor. Jag kan med gott samvete säga att jag tycker väldigt illa om den årstid som står framför oss, det finns absolut inget positivt med mörker och kyla, ingenting alls! Det spelar ingen roll hur många ljus och brasor vi tänder, det är fortfarande bäcksvart ute. Och att inte tala om nästa söndag då sommartiden slutar, ja då är det inte bara mörkt när jag åker till jobbet utan även när jag kommer hem.



Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards