rocotopeppers

Alla inlägg under april 2009

Av Mita - 18 april 2009 09:01

Hemma igen efter en skön promenad, fick med mig mamma på turen, vi åkte ner till Vickleby och gick upp till dammen och promenerade runt den.

Av Mita - 18 april 2009 07:27

Jag ger hundarna Hallas färskfoder, det är kanon och båda äter med glädje.

Det är ett foder för arbetande brukshundar men passar utmärkt till kineserna, du ser ju själv på bilderna att de är fina i hullet.

Det kosta 22:- kilot och jag köper det på Kalles Hästbutik, men gå in på www.hallafoder.se där kan du se vilka återförsäjare det finns i Norrland


Av Mita - 18 april 2009 07:26



Är så på alerten denna morgon att jag glömde att önska er

Godmorgon

Av Mita - 18 april 2009 07:22

Ska snart iväg till Vicklebyskogen och ta en powerwalk nu innan hela skogen är full av människor. Läste på en annan blogg att paddorna har kommit för att inleda sin parningsritual.

Av Mita - 18 april 2009 07:16

Igår när mannen var nere i källaren så hörde han att det lät som någon sköt med luftgevär mot huset, och mycket riktigt så har vi nu varit ute och tittat, det är två skottmärken på huset, och vi vet att det är grannungarna.

Jag har sett dem vid ett flertal tillfällen stå på balkongen och skjuta mot skolans håll, naturligtvis när det inte är några barn där.

Mannen är påväg över och ska frota dem, tror inte att de uppskattar denna tidiga morgon men vem bryr sig just nu.

Tycker inte att det är speciellt trevligt, för ett antal år sedan så stod skitungarna och lyste med en laserpenna in mot oss, helt ofarligt men dock inte trevligt.


Av Mita - 17 april 2009 20:10

för morgondagens resa till Göteborg

Av Mita - 17 april 2009 20:08

bestod av brässerad fläskkarré, kokt potatis,skysås och dessa små gröna..

Av Mita - 17 april 2009 17:41

Vi ger våra hudar ett färskfoder som vi köper i djupfrysta tuber, vi tar alltid upp en tub åt gången för att den ska tinas långsamt, och det tar verkligen lång tid innan den tinar.

Och då förutsätter ju jag att den som sist ger hundarna mat och ser att det nästan är slut tar upp en ny, men icket...........

Jag åkar alltid iväg tidigt till jobbet och ger då inte hundarna mat utan det är mannen som utfodrar på morgonen och jag på eftermiddagen.

Och idag igen så fanns det en liten liten klutt kvar, men vad det någon ny framtagen från frysen?????????

Hallå, hur svårt kan det vara.


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards