rocotopeppers

Direktlänk till inlägg 13 juli 2009

En korv på IKEA

Av Mita - 13 juli 2009 13:08

Nu har vi varit inne i Kalmar och Hansacity som det nu så fint heter, Mannen och jag, han släppte av mig vid Rusta för jag skulle in och fråga om de kunde ta hem en vara åt mig.

Talade med han som var ansvarig för dagen och frågade om de skulle få in några fler rosa plastflamingo (fick tips från Linda 's blogg att de fanns där)

han svarade att han inte visste utan förra leveransen hade varit papegojor.

Bad då vänligt att han vid nästa leverans av varor från centrallagret kanske kunde ta hem några flamingosar till mig, visst svarade han

men du måste beställa för 500:-

Okej, för 500:- får jag 26 rosa fåglar att placera ut i trädgården.

Sedan efter ett telefonsamtal så var det visst en leverans på gång imorgon, och jag kommer att stå där klockan 10.00 för att förhoppningsvis få mig några fåglar hem.

Efter det slöt jag och Mannen upp på IKEA, jag måste säga att det är verkligen att testa styrkan att behärska sig vuxet, lungt och sansat. Det är ju mulet idag så det var enormt mycket folk där.

Hann även med Plantagen, Citygross och Media Markt.


 
 
Linda

Linda

13 juli 2009 16:20

Vad märkligt att man måste beställa för 500:- det borde jue inte va svårt för rusta att få sålt dom..
Hoppas du får tag i några flamingosar...Annars kan jag kolla på rusta om det finns kvar & skicka..

http://www.lantligt.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

13 juli 2009 17:56

Tack snälla, jag hör av mig om jag inte fixar några imorgon!!

 
Micke

Micke

13 juli 2009 18:49

Ingen fest för min del :)
Ja hemma var skönast och jag somna direkt :)

http://tomten.bloggagratis.se

 
widde

widde

13 juli 2009 19:37

Hoppas du inte är så noga med färgen..den rinner liksom av lite när det regnat så min är numera ljusrosa med vit fläck på baken. Det är möjligt att jag fick ett "måndags exemplar" men det står där den står ändå och ser snygg ut!

http://widde.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Skånepågen

13 juli 2009 20:46

Huga ligen, 5 större affärer på samma dag. Det verkar nästen som någon typ av straffkommendering. Men ibland måste man kanske. Men inte är det kul, eller hur ?

 
trollpackan

trollpackan

13 juli 2009 20:56

HAHA! Hela trädgården full med rosa flamingos! Turisterna skulle strömma dit*skratt*
Du kanske skulle kunna sälja dem vidare där?*fniss* För lite mer än du gav?;)

http://trollpackan

 
Tin

Tin

13 juli 2009 21:43

För 500 kronor får du en del fåglar ;)
Kör vi förbi en trädgård med massor av rosa flamingos så vet vi var du bor...då tutar vi ha ha...

http://tins.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

13 juli 2009 22:28

Japp, storsäljare på flamingos får det bli =)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

13 juli 2009 22:47

Men det är väl KLART att du skall ha 26 flamingos!! *skrattar så tårarna rinner*

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mita

14 juli 2009 18:27

Gladan
Du ska veta att jag har lust att köpa 26 st och pryda hela gräsmattan, men då skulle väl jag åka in på hispan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mita - 3 juni 2015 14:46

Nu har grabbarna blivit 10 veckor och är nu ute till försäljning. Xoloitzcuintle är Mexikos nationalras och nämndes tidigare i Sverige som Mexikansk nakenhund. Rasen har ett mycket gammalt ursprung och tillhör gruppen urhundar. Xolon har en härlig ...

Av Mita - 24 april 2015 16:05


Idag har valparna fått prova på att känna på gröngräset, inte så uppskattat, lite läskigt var det nog allt!   ...

Av Mita - 11 april 2015 09:50

Nu är valparna 11 dagar gamla och jag väntar med spänning på att de små liven ska öppna sina ögon, hörde dock av en erfaren uppfödare att fullmatade tar lite längre tid på sig, och nog är valparna fullmatade allt. Det är ju helt fantastiskt hur de ka...

Av Mita - 3 april 2015 06:28

Vi är inne på dag tre i de små valparnas liv, det går fantastiskt bra, Alice är så duktig, hon var lite reserverad första timmarna men nu har hon tagit till sig killarna och vill absolut inte lämna de ur sikte, jag får lyfta ut henne för att hon ska ...

Av Mita - 1 april 2015 20:05


Efter mycket slit så har nu Alice fått sina valpar, det blev två välmående nakna jättefina killar, jag tror att jag krystade mer än vad jag gjorde när jag födde barn ...

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards