rocotopeppers

Alla inlägg den 16 december 2008

Av Mita - 16 december 2008 21:32

Hoppas att killarna har det bra i sina nya hem som de flyttade till för länge sedan, Naso Di Cane och Mosquitomannen, det vet jag att de har

Sötingarna.....

Av Mita - 16 december 2008 21:28

Glömde den underbara grönkålen till bordet!!

Av Mita - 16 december 2008 19:57

Idag fick jag en provpåse av Olivers till de kräsna kineserna, spänd av förväntan när jag hällde upp fodret och hoppades att de skulle kasta sig över maten fick jag bekräftat det som jag befarat...

-icket att vi äter den dyngan, nej färskfoder ska det va!!!

Av Mita - 16 december 2008 19:48

Då var det dags igen att planera vad vi ska ha på julbordet detta år, åkte ner till mamma och hade syster i luren. Vi brukar varje år säga att vi tar bara det som vi verkligen vill ha och så gjorde vi även detta år.

Det blir:

ägghalvor med majo och räkor, fyra sorters sill, inlagd strömming, rökt lax, rökt ål, skinka, Jansson, leverpastej, rökt rågdjur (tack Norpan), revbensspjäl, prinskorv (med viss tveksamhet), köttbullar, kroppkakor, kanelkryddad rödbetssallad, kokta rödbetor med getost,baconlindade dadlar, trattkantareller med gorgonzola, hembakat knäckebröd och god Ölandsost samt massor med såser och grönsaker och att icke förglömma ostkaka med trädgårdens björnbär och grädde.

Must, julöl och en liten snaps


Det märkliga är att varje år efter att vi ätit sill och fisk sidan så brukar alltid någon säga

- det skulle räcka såhär..

Men även i år gör vi tydligen samma misstag eller ska vi kalla det frosseri?

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards