rocotopeppers

Alla inlägg den 9 oktober 2010

Av Mita - 9 oktober 2010 15:23

Har varit runt på lite andra bloggplatser men bestämmer mig i dagsläget för att stanna kvar på Bloggplatsen, är lite för bekväm för att byta!

Det är ett underbart väder på ön idag, jag och Sys tog en härlig långprommenad med hundarna på Alvaret, så vacker och rofyllt får man verkligen leta efter.

  

Sedan har jag klippt gräsmattan för förhoppningsvis sista gången för i år, måste ju göra fint då vi får kirunabesök imorgon, min morbror kommer hit och hälsar på.

Nu ska jag börja med kvällens middag, det ska bli Indiskt, Lammstek som jag kör i lergrytan ihop med tomater, vitlök, lök, chili, vindaloopasta och spiskummin i tre timmar, sedan ska jag tärna ner köttet i mindre bitar och blanda i en burk kokosmjölk, till det äter vi basmatiris, linsröra, Naanbröd, sallad och en yoghurtdressing med koriander.

Till dessert, vanilglass med varma chili björnbär.

Syster och Linus kommer på middag ikväll, ska bli så trevligt så!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards