rocotopeppers

Alla inlägg den 10 oktober 2010

Av Mita - 10 oktober 2010 18:44

Idag har vi än en gång frossat i surströmming, dagen bjöd på ett strålande väder så vi kunde sitta ute och äta hos Syster.

Den lilla strömmingsmackan och så lycklig Sys ser ut!

Vi frossade i Oskars och Röda Ulvens strömming, Oskars är en favorit för mig!

Sedan drog vi ut till svampskogen och fick med oss ett gäng med trattisar och trumpetsvamp!

Får önska er alla en skön söndagskväll!  

Av Mita - 10 oktober 2010 09:21

Det ska vara naturligt att tala om sin psykiska ohälsa men tyvärr så är det fortfarande lite hychhychande och skamligt.

Själv lider jag av en släng av panikångest, den lilla djävulen brukar visa sig vid det konstigaste tillfällen, gärna när jag är och handlar i en större affär, mitt på Ölandsbron en solig dag, och IKEA ska vi inte tala om!

Jag har gått i terapi hos den galnaste psykologen jag träffat, han tyckte att jag skulle låta hela attacken löpa linan ut, livsfarligt ansåg jag då jag inte hade lust att flippa mitt på bron, men jag har klarat mig bra än så länge och hans ord har hjälpt mig.

Men att få en ångestattack är som att springa ett marathon, kroppen är helt slut, magen i enorm obalans och nerverna utanpå, inte konstigt att jag är lättskrämd.

Det är okej att må psykiskt dåligt, men sök hjälp, för hjälpen finns därute för att hitta kärna till det!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards