rocotopeppers

Alla inlägg den 19 oktober 2010

Av Mita - 19 oktober 2010 17:41

Vilken härlig helg jag haft i Barcelona, fredagskvällen vandrade vi från hotellet Catalonia Ramabla till Gamla Stan och åt en härlig Tapasmiddag med mängder av vin.

Det var lufttorkade skinkor, salami, friterade champinjonbollar, krabbomelett, en läcker sallad och en grillad steak, truffel och kaffe.

Lördagsmorgonen startade tidigt med en god frukost och sedan en lång promenad som varade i fem timmar, vi gick upp på ett berg och bjöds av en fantastisk utsikt

En lummig miljö

Sedan skulle jag testa gränserna och åkte linbana, jag var inte rädd ett endaste dugg utan jag var totalt vettskrämd och det rann tre liter svett ur mina händer, en riktig pers!    

Sedan promenerade vi bort till la Sagrada Familia.

Efter miltals av vandring så var det då dags att besöka arenan och se Barcelona möta Valencia, men först ett stopp på en ny Tapasrestaurang

  

Massor med olika smårätter och naturligtvis vin till det.

  

Det var helt galet med folk ca 97tusen närmare bestämt och vi hade utspridda platser och jag satt högst upp på rad ett med spnjorer runtomkring mig, jag kan ju typ inget om fotboll så jag hurrade när de hurrade, buade när de buade och stod upp och jublade när de jublade, vad gör man inte för att hänga med.

Det blev vinst till Barcelona så det var glädje som förde oss ut ur arenan till bussarna och sedan förde oss till Opium Mar för Cava och dans.

Söndagen bussades vi upp till bergen för en cykeltur ner genom berget, genom hela Barcelona, det var en upplevelse som hette duga, utsikten och hela atmosfären var fantstiskt, något att verkligen rekommendera om ni besöker staden.

Vackert!

Sevärdigheter fanns det gott om!

Här intog vi en lunch efter cykelturen, en liten lättlunch beståenda av fyra bitar av en helt underbar sushi, en sallad med feta och oliver, kyckling Tandoori med ett annorlunda ris och en chokladtårta med en stor tryffelkula på, vin och kaffe till det. Jag gick tillbaka till hotellet som tog ca en timma, en härlig strandpromenad.

  

Tre timmar senare, avslutningsmiddag på Shoko, även här sushi till förrätt och den var snäppet bättre, så nu är då jag såld på sushi, därefter åt vi en grillad provoloneost med soltorkade tomater och ruccola, och efter det en pocherad kummel med citrusjulienne och till dessert en tuttifrutti kaka med lemon sorbet.


Det har varit en resa i matens och motionens tecken som jag sent ska glömma!

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards