rocotopeppers

Alla inlägg den 26 oktober 2010

Av Mita - 26 oktober 2010 17:37

Idag kom ett brev på posten från min arbetgivare och jag måste verkligen säga att det kostar så lite att glädja så mycket, i kuvertet var det två biobiljetter med texten: Du gör ett kanonjobb, samt en Menybiljett för popcocorn och läsk!

Det behöver inte kosta så mycket att uppmuntra sin personal, en liten trisslott, en lunch någon gång eller varför inte en flaska vin när någon har gjort något extra utöver sitt arbete!

Jag kan bara tacka och buga!  

Av Mita - 26 oktober 2010 07:26

Jag blir så förbannad och upprörd på dessa trafikanter som ska äga på morgonen.

Det har varit frost inatt, skrapade rutorna i minst flera minuter, det är halt fläckvis på vägarna och därför tar då jag det lugnt!

När men ska köra på Ölandsbron från Öland mot Kalmar så är det en väldigt skarp högersväng där jag tod det väldigt lugnt, jag körde i 30 och var nöjd med det då jag inte riktigt visste underlaget, kan ju inte provbromsa varje meter!

Vad händer då, jo jag får en Volvo uippkörd i rumpan som blinkar lite lätt med lyset att jag antagligen ska köra fortare för jag kan ju inte flytta på mig, vad händer då?

Jo jag blir så stressad att gaspedalen sakta trycks ner och jag känner mig inte okej med situationen, när vi sedan kommer ut på bron så kör han om mig och på regskylten står tre bokstäver som bildar ordet RAR.


Av Mita - 26 oktober 2010 06:11

Kan en hund ha tvångstankar?

För Janis måste skälla minst en gång rätt ut i tomma intet på morgonpinken eller kan det vara hennes sätt att hälsa kvarteret Godmorgon? Skulle inte tro det!

Apropå detta med skällande så tittade jag på Animal Planet igår om hundar och då presenterades rasen Chinese Crested, en ras som man mycket väl kan ha i lägenhet då de ej skäller!!!!!!!

Jag måste ha missat något, för alla kineser jag träffat på är då riktiga skällpellar, och jag är nog inte ensam om att tycka detta. Sedan är det märkligt att man kör en raspresentation och talar om hur öm hundens hud är, att den måste smörjas hit och dit, men att kineser med mycket crest är nerrakade talar man ingenting om, falsk marknadsföring är vad det är!


Att jag alltid ska spåra ur när jag sätter igång, hoppas verkligen att nattens frost inte får mig av vägen idag, fast största delen är ju över bron, så det ska gå bra!


Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards