rocotopeppers

Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Mita - 22 oktober 2009 18:00

Efter en snabbis i skogen med bajspåsen i högsta hugg så blev det ett gäng med trattisar i alla fall, vi mötte även på en häst med ryttare

som var rädd för Kineserna, och vem är väl inte det, dessa skräckinjagande monster...

  

Stannande till nere vid hamnen och satt en stund och tittade på vattnet och dess rogivande lugn.

  

Och nu ska jag börja förbereda för middagen, Mannen kommer inte hem förrän efter

åtta så det blir till att äta lite senare idag.

Det blir stekt karré som får ligga och brässera länge i buljong, rödvin, färsk chili,

trattisar, morötter, lök, Worschestersås, ljus soya och lite sötade björnbär.

Till det kokt potatis och sallad, tror jag ska festa till de med ett glas vin också.

Av Mita - 22 oktober 2009 07:52

blev det inte igår då jag upptäckte till min fasa att det trådlösa nätverket inte fungerade, en hel kväll utan dator och utan bloggande, fan jag fick ju nästan abstinens, och när jag imorse fick bryta min morgonrutin utan dator då var jag inte att leka med kan jag lovaGlad.

Tänkte då att om jag rappar på lite så kan jag sitta vid datorn på jobbet innan jag börjar, kastar mig i bilen och drar över bron i en liten för snabb hastighet, ligger i vänsterfilen då en jsvart Defender  plötsligt dyker upp och nosar mig därbak, han/hon blinkar flitigt med lyserna för att jag ska flytta på mig, lite svårt att flytta på sig när det är tjockt med bilar i högerfilen och jag är ju som sagt på en bro, jag gasar då på och ligger i 110 då han/hon fortfarande blinkar som en galning.

Då jäklar blir jag förbannad och stampar häftigt på bromsen så att jeepföraren fick sig ett uppvaknande, hoppas att personen drack kaffe eller fick en flottig macka upptryckt i fejjan.

Tjurig som jag är så släppte jag inte förbi jeepen utan lät bilen sakta köra bakom mig med ett bra avstånd, personen i jeepen var nog lika förbaskad på mig som jag på honom/henne. När bilen till slut svänger av ner mot E22 så får jag till min glädje se att det är en företags bil så den blir lätt att spåra, jag hade i och för sig redan tagit regnummret som jag sms:at in till Bilregistret men eftersom det var en leasingbil så gick den inte att spåra den vägen. Hoppas att personen kör Vilse i Småland. Flört

 

Jäklar nu bloggar jag på arbetstid.....

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Ovido - Quiz & Flashcards