rocotopeppers

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Mita - 14 november 2009 18:48

En saffransdoftande soppa med lax, torsk och musslor som får puttra i vitt vin, vitlök, en liten strimmlad potatis, en hackad tomat och grädde, till det små chiabattakrutonger smaksatta med vitlök och färsk chili.

Den varma soppan häller jag sedan i varma skålar som är bottnade med nypillade räkor..

Har redan nallat lite på det vita vinet och det smakade GOTT Glad ett friskhetstecken

Av Mita - 14 november 2009 10:42

Nej, nu får jag pallra mig upp och få på mig lite kläder, kineserna måste ut och jag har ingat annat val än att följa med dem. Tror jag åker till skogen och sätter mig på en stubbe så får de roa sig själva en stund.


Ska även åka och handla, tänkte försöka mig på en krämig fisk och skaldjurssoppa till kvällen, matlusten börjar att komma smygande. Tänk om jag får värsta hostattacken i kön och samtidigt på börjar magen att bråka, skulle just vara en snygg syn, fast jag kan ju ta på mig galonbyxor nedstoppade i storstövlarna och skylla på skogspromenaden om någon skulle fråga Obestämd



Av Mita - 14 november 2009 07:57

Jag känner efter, sätter ner fötterna, tar ett par steg, ruskar på huvudet och tar ett djupt andetag.....

Haha, grisen är inte kvar i kroppen.........jag dansar nerför trappan, gör ett glädjekutt i köket, dricker ett glas blåbärssoppa och vips...........vad hände nu???

Var är toaletten, fort, fort...............gahhhhhhhhhhh min mage,ajajaj och huvudet bultar......nej inte hosta nu...

Det lilla svinet var visst kvar ialla fall Gråter

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards