rocotopeppers

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Mita - 17 november 2009 20:43

Ikväll ordnade Oskar maten, han gjorde hemmagjorda köttbullar med spaghetti.....fixade smeten, rullade 42 köttbullar och stekte dem gyllenbruna...jag hoppas vi har en framtida kock....som matglada morfar Glad

  

Av Mita - 17 november 2009 17:53

Jag har varit ute och rotat lite bland löven i landet med pannlampa och till min glädje fått se lite livstecken, det är Julrosen som sakta är på väg upp, tänk att så lite kan göra mig så glad Glad

  

Bara se, inte röra...

Av Mita - 17 november 2009 05:56

Sitter här med en kopp hibiskusthe, lite tända ljus och det är så tyst och skönt..

Älskar att bara få vara själv på morgonen en stund,

Har legat en stund och funderat på lite trädgårdsprojekt, Mannen vill ju anlägga en damm och tanken har börjat att växa hos mig för att stanna kvar, vi har ju en traditionell trädgård och jag vill linda in den lite mer och göra det lite spännande.

Jag får fundera och skissa vidare uppe i huvudet, promenara runt och göra lite benchmarking hos övriga bybor's trädgårdar, det är +10,2  grader ute just nu och det händer saker...

Tror faktiskt att jag har trädgårdsabstinens, känner hur det kliar i fingrarna för att gå ut och gräva men det är ju kolsvart ute så det kan bli lite svårt att se vad jag gör.

     

landet  

      

Man kanske kan bygga en stor plastkupol över tomten så var det alltid så härligt grönt och energigivande.Glad

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards