rocotopeppers

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Mita - 9 november 2009 16:56

Sitter här och väntar på mitt nyslaktade lamm och tittar på olika lammrecept.

Imorgon ska det bli en Grekisk lammgryta, med äkta Öländskt lamm som kommer från Anjasflock

Köttet ska få puttra länge i vitt vin med lök, vitlök och hackade tomater samt färska kryddor från trädgården, oregano, timjan och rosmarin. Sedan om det blir ris, potatis, bröd eller pasta till får jag bestämma imorgon.


Och idag äter vi Isterband med persiljestuvad blomkål..........


Av Mita - 9 november 2009 06:38

Vi satt igår och talade om en sak som jag verkligen ångrar, och det är att jag inte skrev dagbok under alla mina år i restaurang ovch hotellbranschen. Mannen tyckte då att jag skulle rada upp alla arbetsställen och kollegor och därifrån dra mig till minnes om de olika anekdoter som flutit förbi. Jag kommer ihåg alla restauranger (har väl ett CV) men jag minns inte namnen på personer jag arbetat med, skitläskigt. Ansikterna ser jag framför mig men namnen vill inte komma, jag kommer inte ihåg mina klasskamrater heller för den delen, några men dock inte alla.

Tror att detta beror på att jag flyttat runt som en liten tattare i alla år, säsongsarbetat mellan Storlien och Gotland.

Men jag ska verkligen sätta mig ner och försöka minnas, eller finns det kanske komihåg tabletter att köpa på svarta marknaden?

Och till råga på det så har jag en sablar mensverk............vill bara Skrikandes

Presentation

Senaste inläggen

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken!


Skapa flashcards